Gratis e-book
“5 bewezen taalvaardigheidstips. De communicatie binnen je bedrijf verbeteren“
Download hieronder mijn gratis e-book met daarin de 5 cruciale elementen van goede communicatie op de werkvloer, indien je werkt met anderstaligen èn Nederlandstalige medewerkers.
Ik ben niet iemand die je gouden bergen belooft en je niets concreets geeft: Dit e-book bestaat uit meer dan 25 pagina’s en bevat concrete informatie en inzichten die jou verder helpen. Geen gezellige tips en algemene informatie die je overal op Instagram wel kan vinden.
In dit e-book deel ik de 5 elementen met je die cruciaal zijn bij het aannemen en behouden van anderstalig personeel (en Nederlandstalig personeel als je met anderstalige klanten werkt!). Je ontvangt praktische handvatten om nu echt te zorgen voor verandering.
In dit e-book ontdek je..
Hoe je een werkomgeving bouwt waarin iedereen zich gehoord voelt. "Hoe vaak voelen anderstalige medewerkers zich niet begrepen of buitengesloten? Met een meertalige werkomgeving laat je zien dat je om hen geeft, en zorg je dat ze zich volledig kunnen inzetten voor jouw bedrijf."
Hoe je misverstanden vermindert, veiligheid vergroot èn productiviteit vergroot. "Een misverstand door een taalbarrière kan grote gevolgen hebben: fouten, lagere productiviteit, of zelfs veiligheidsrisico’s. Met onze tips leer je hoe je dit kunt voorkomen en je bedrijf sterker kunt maken."
Hoe je verborgen potentieel ontdekt in je team. "Wat als je medewerkers niet alleen efficiënter werken, maar zich ook meer verbonden voelen? Slechte communicatie kan onzichtbare barrières opwerpen. Door taalvaardigheid te verbeteren, kun je die barrières wegnemen en je team laten floreren."
Hoe je de onboarding transformeert naar blijvend succes "Wist je dat de eerste weken van een medewerker cruciaal zijn voor hun lange termijn succes? Met taalvaardigheidstraining als onderdeel van het onboardingproces maak je een blijvende impact en bouw je een sterke basis."
Hoe je de persoonlijke groei van je medewerkers én je bedrijf een boost geeft. "Medewerkers die zich gesteund voelen in hun ontwikkeling, presteren beter en blijven langer. Taalcoaching is niet alleen een investering in hen, maar ook in de toekomst van je bedrijf."
REVIEW
Op een gegeven moment twijfelde ik of ik nog wel op mijn plek zat binnen deze functie. Ik wist niet meer wat ik goed deed. Aan het begin was ik vrij onverschillig, maar toen kwam het besef dat ik nooit dommer zou worden van de lessen Nederlands, dus toen stond ik er wel voor open! Ik zag zelf ook wel dat de zinsopbouw niet goed was.
Ik worstelde met communicatie naar externen en de klanten toe, voornamelijk de schrijfvaardigheid: zinsopbouw en de juiste ’toon’ (tone of voice), maar ook spelling en formulering.
Wat hebben de lessen mij tot nu toe opgeleverd? Ik heb er nog maar een paar (3) gehad, dus dat is nog moeilijk om te zeggen. Wat ik wel al merk: ik denk nu veel meer na over mijn taalgebruik via mail naar klanten toe. Graag zou ik meer les krijgen over hoe ik goede mails typ. We gaan steeds een stapje verder, dus ik denk dat dat vanzelf wordt behandeld. We starten nu met het schrijven van formele brieven, dus ik denk dat ik daar veel uit kan halen.
Elise is prettig in de omgang, niet zo stijfjes of streng. Ik zou niet weten wat je moet veranderen. Ik vind het fijn dat het één-op-één lessen zijn, want dan pik ik meer op dan dat ik met een paar man zou zijn. En de lessen zijn gevarieerd.
Zou ik jou aanbevelen? Als je je twijfels hebt aan je eigen schrijfvaardigheid/kunnen en je denkt: ‘ik kan wel een opfrissing gebruiken’, dan zou ik zeggen: doen!